Art Home
Image default
Marketing

3 manieren van online marketing

De online wereld is de dag van vandaag overal aanwezig. Als je jouw bedrijf wil promoten is een digitale strategie dan ook niet weg te denken. Wil jij jouw bedrijf of organisatie op de kaart zetten door middel van online marketing? Hier zijn alvast 3 manieren om aan online marketing te doen om zo jouw bedrijf een digitale boost te geven.

SEO

Een groot deel van de bezoekers komen via Google op een website terecht. Via SEO ga jij jouw website zo optimaliseren dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google en zo meer bezoekers naar jouw website kan lokken. Dit doe je door de waarde van de website voor de zoekmachine Google te verhogen. Hiervoor moet de technische basis van jouw website helemaal in orde zijn, moet er extern gelinkt worden naar jouw website en moeten er zoekmachine vriendelijke teksten aanwezig zijn op de website. Bovendien moet er gefocust worden op de juiste zoekwoorden zodat je de juiste gebruikers kan aantrekken. Al deze acties moeten dan leiden tot een hogere positie in de organische zoekresultaten en meer conversies.

SEA

SEA is dan weer adverteren via Google zodat jouw website boven alle andere organisch scorende websites komt te staan in de zoekresultaten. Advertenties zijn flexibel, perfect meetbaar, efficiënt en indien goed uitgevoerd de investering meer dan waard. Deze advertenties verschijnen boven de organische zoekresultaten met een advertentie label. Je kan ze op een bepaald tijdstip laten verschijnen op een bepaald zoekwoord om zo perfect je doelgroep te bereiken en meer bezoekers naar jouw website te lokken. De kostprijs van een advertentie wordt berekend per klik. Dat wil zeggen dat je een bepaald bedrag moet betalen telkens een gebruiker op jouw advertentie klikt. Hoe populairder het zoekwoord waarop je adverteert, hoe hoger dat bedrag zal zijn. Maar jij bepaalt hoeveel je precies uitgeeft aan deze advertenties. Google laat je namelijk toe om zelf een maximum budget te bepalen.

Social media

Uiteraard mag social media niet ontbreken in jouw online marketing strategie, aangezien er wereldwijd bijna 3 miljard mensen actief zijn op sociale media. Dit maakt van dit online kanaal een ideale manier om zowel bestaande als nieuwe klanten te bereiken. Na het bepalen van je doelgroep kan je die gaan proberen voeden met relevante content via al je sociale media kanalen. Dit kan gaan van kwalitatieve foto’s of bedrijfsvideo’s tot interactieve acties om klanten meer te betrekken in jouw verhaal. Je kan je doelgroep op sociale media ook zowel via organische als betaalde content bereiken.